Danes je 22.4.2025

Input:

Reprezentanca

22.4.2025, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 13 minut

4.6.20 Reprezentanca

Kristinka Vuković Sonja Kermat Urška Juršev Darinka Meško

Novosti vezane na leto 2025 izvirajo iz novih SRS, ki se uporabljajo od 1.1.2024 ter spremembe ZDDPO-2, ki se uporablja od 1.1.2023, dopolnitve v članek v skladu s spremembo zakona je vnesla Darinka Meško, mag. Najdete jih označene z grafičnim znakom za opozorilo (!).

Stroški reprezentance so stroški storitev, ki nastajajo v razmerjih s poslovnimi partnerji. Reprezentanca so pogostitve in druge storitve za poslovne partnerje ter njim dana darila, namenjena pospeševanju prodaje, kar naj bi vplivalo na pridobivanje prihodkov.

RAČUNOVODSKI VIDIK

Med stroške reprezentance knjižimo stroške materiala, nabavljenega za reprezentanco (poslovna darila), predvsem pa storitve drugih za ta namen. Reprezentančni stroški, ki se nanašajo na stroške pogostitev, se v skladu razvrščajo med stroške storitev in jih knjižimo v okviru skupine 417 – Stroški sejmov, reklame in reprezentance. Če za namene reprezentance uporabimo lastne proizvode, blago ali storitve, njihovo vrednost izkažemo v skupini 70 (na predlaganem kontu 702 ali 703) oziroma 71 (na predlaganem kontu 712, 713 ali 714). Takšno izkazovanje izhaja iz določbe SRSda se ob uporabi lastnih proizvodov ali trgovskega blaga za potrebe podjetja, razen če se proizvodi oziroma blago prenesejo med opredmetena osnovna sredstva in neopredmetena sredstva, prihodki ne priznajo.

DAVČNI VIDIK

Za davčno obdobje, ki se je začelo od 1.1.2022 dalje, so bili priznani stroški reprezentance in stroški nadzornega sveta v višini 60%. Ta ureditev je veljala do vključno 31.12.2022. Za davčna obdobja, ki se začnejo od 1.1.2023 dalje, pa se ponovno priznajo stroški reprezentance v višini 50%. Za stroške reprezentance se štejejo stroški za pogostitev, zabavo ter darila (z logotipom ali brez) ob poslovnih stikih zavezanca s poslovnimi partnerji.

Stroški se pripoznajo skladno s pravili iz Slovenskih računovodskih standardov na podlagi listin, ki verodostojno dokazujejo obstoj in naravo poslovnega dogodka. Reprezentančni stroški lahko nastajajo le v razmerjih s poslovnimi partnerji in ne zaradi notranjih potreb pravne osebe ali drugih oseb, ki niso poslovni partnerji zavezanca.

Po pojasnilu FURS se v primeru, ko gre poslovno kosilo na katerem sta poslovna partnerja primarno z namenom izvajanja poslovne aktivnosti in ne iz osebnih razlogov, ne pri enem ne pri drugem ne ugotavlja osebne koristi oziroma dohodka iz tega naslova. S stroški pogostitve razumemo vse oblike pogostitev poslovnih partnerjev. Najpogosteje so to stroški poslovnih kosil in večerij v restavracijah, pa tudi na primer stroški pogostitev pri